• Facebook Social Icon

© 2017 PESTKA FESTIVAL Jeleniogórskie Centrum Kultury  created with Wix.com

 

02.05.2019 ( czwartek )

Sala Widowiskowa JCK ul. Bankowa 28/30 

godz. 19.30

ARMY OF LOVEFUCKERS, reż. Ivana Sajevic, Anna Menzel, Lovefuckres, Berlin 

Idea, wykonanie, lalki: Annemie Twardawa

Reżyseria: Ivana Sajevic, Anna Menzel

Dramaturgia: Jan Deck

Scenografia: Jana Barthel

Muzyka: Stephanie Krah

Videoart: Kube Jams, Suna Blum

Asystentka reżysera:

Sarah Kurze

Produkcja Lovefuckers we współpracy z SOPHIENSÆLE.

Współfinansowana przez Zarząd Senatu Kultury i Europy.

Grupa wiekowa: 16+

Czas trwania: 55 min

 

Army of Lovefuckers

We will kill you with a fucking piece of performance art

Zbroimy się – wewnętrznie i zewnętrznie.

Teatr jest naszym bootcampem.

Materiały wybuchowe załadowane, razem z lalkami i projekcjami podążamy drogą wojowniczek.

Postrzegamy występ jako kontynuację polityki operującej innymi środkami i rekrutujemy wszystkich zagubionych wojowników i wojowniczki:

Nadszedł czas na rebelię!

Join the Army of Lovefuckers!

Lovefuckers wyruszają w poszukiwaniu odpowiedniej, ale bezkrwawej technologii rewolucyjnej łączącej grę, fantazję, rzeczywistość i utopię.

Scena to zarówno partyzanckie, jak i futurystyczne laboratorium szkoleniowe, w którym rekrutka, która chce dołączyć do Army of Lovefuckers, uczy się pluralistycznej walki, by stać się świadomą społecznie performerką.

Udowadnia swoją sprawność fizyczną, wybiera wzorce do naśladowania, nabiera twardości i specjalizuje się w swojej broni: lalkarstwie.

Odnajduje swoją osobistą lalkę i wchodzi z nią w symbiozę.

Zjednoczone, marionetka i aktorka stawiają żądania i podążają za wspólnymi wzorcami do naśladowania, takimi jak feministyczna teoretyczka-cyborg Donna Haraway czy meksykański bojownik o wolność Subcommandante Marcos. Podejmują teatralną walkę z uciskiem, do której może dołączyć każdy, kto zechce i spełni kryteria zawarte w formularzu członkostwa.

Multimedialny wieczór polityczny pomiędzy teatrem, tańcem, spektaklem i lalkarstwem o świadomie obliczonej ambiwalencji.

Tematami są działania wojenne, szkolenie ludzi, aby stali się bezdusznymi morderczymi maszynami, powstanie przeciwko uciskowi społecznemu oraz obecność przemocy w mediach.

Spektakl, który brutalnemu światu przeciwstawia ironię i grę aktorską, a tym samym walczy również z paraliżującym strachem, w który mogą wpędzać nieustanne wojny, hegemonia neoliberalizmu i międzynarodowy terroryzm.

Operujący humorystycznymi środkami monodram na poważne tematy.